Google nie pozwala zarabiać innym

Google logoPół internetu o tym szumi od soboty, ponieważ z piątku na sobotę nastąpił update PageRank stron. I wynika z tego, że Google poleciało sobie trochę w kulki i jakiś „rewolucyjny” algorytm wyliczania PR zastosowało. Wiele znanych stron znacznie spadło z PR. Znam przypadki, że z PR7 spadło do PR4 !!

Należy zadać sobie pytanie – po co był i jest nadal Google PageRank?
Wszyscy twierdzą, że określa on mniej, lub bardziej precyzyjnie prestiż strony. Ale w gruncie rzeczy PR nie ma większego zastosowania do tego. Widać to po wyszukiwaniu w wyszukiwarkach – PR w żaden sposób nie faworyzuje stron z lepszym PR i nie raz można spotkać stronę z PR2 wyżej, niż PR7.

Wszyscy używali „jednostki” PageRank do sprzedaży linków na stronie – był to swego rodzaju dobry (ale nie najlepszy) wyznacznik ceny za link.
A teraz jak się okazało kilka tygodni temu Google’owi nie podoba się to, że ludzie kupują/sprzedają sobie linki na swoich stronach, przez co w pewien sposób ulepszają swój PR i pozycje w wyszukiwarce. Jest nawet formularz w internecie dzięki któremu można kablować na tego typu linki. A Google karze zarówno kupujących, jak i sprzedających.
Kurcze – odcinają ludzi od nie raz głównego źródła przychodów :|

Do tego dochodzi wspomniana aktualizacja PR z piątku na sobotę, która miała wyeliminować spamerskie strony. Wszyscy są w szoku jaki pogrom zrobili. Wiele cennych stron spadło i to znacznie w swoim PR. Do tego wcześniejsza granica jaka była ciężka do przełamania między PR4, a PR5, tak teraz jest to PR3, a PR4. Większość znanych mi stron ma właśnie PR3.
Oto przykłady „pogromu” Google PageRank:

  • www.BlueForum.pl – z PR4 do PR3
  • www.fotosik.pl – z PR6 do PR5
  • www.przemo.org/phpBB2/forum – z PR6 do PR3
  • www.forum.optymalizacja.com – z PR5 do PR3

Rozumiem, że dla nowych stron wahania PR są normalne, ale BlueForum istnieje już ponad 2 lata, a także dostało po garach ! Mój blog także spadł z marnego PR2 do PR1 :( A kilka moich stronek wskoczyło od razu na PR2.

W gruncie rzeczy PR na chwilę obecną nic nie oznacza. A Google przydziela PR drogą losową, strzela na oślep. Miejmy nadzieję, że sytuacja się ustabilizuje.