Popularne Pozycjonowanie

Krytycy.plPodejrzewam, że każdy, który choć trochę bardziej interesuje się internetem słyszał i wie co to jest i z czym się je pojęcie „pozycjonowanie stron”.

Wiedzą to nawet osoby, które zakładają kolejne forum w serwisie typu fora.pl ok1.pl itp pisząc, a wręcz spamując gdzie popadnie jakie to świetne forum nie założyli.
Reklama dźwignią handlu przecież.

W internecie istnieją dwie grupy reklam – reklama, która ma przyciągnąć klientów poprzez kliknięcie w banner, oraz pozycjonowanie stron.

1. Reklama bannerowa
Bannery wszędzie już teraz są (no oprócz na kilku moich stronach, na których chcę utrzymać charakter niekomercyjny). Internet nie umie bez tego już żyć. Śmiem twierdzić, że nawet brak reklam w jakimś serwisie świadczy o jego nie profesjonalizmie… . Serio – ostatnio taką tendencje zauważyłem! Reklama reklamą, ale jednak ludzie ją polubili ;)
Ja i tak w pewnym sensie jestem okropny i blokuję 99% reklam dzięki AdBlock w FireFox :P

2. Pozycjonowanie
To już całkiem co innego – reklama, która bezpośrednio nie jest skierowana do użytkowników przeglądających stronę.
Metod pozycjonowania jest na prawdę sporo. Trzeba także pamiętać, że algorytmy jakie rządzą robakami zmieniają się raz na jakiś czas, aby jeszcze bardzie utrudnić życie pozycjonerom. Pozycjonowanie to przede wszystkim umieszczanie odnośników do swojej strony na innych stronach. W zależności jak wartościowa jest strona na której link widnieje, to mamy wyższą szansę dostać się na szczyt wyszukiwarki pod daną frazą ;)

Tak jak już wcześniej napisałem – linki jakie umieszczamy nie koniecznie mają powodować, aby użytkownicy przeglądający stronę kliknęli w niego. Najważniejsze, aby odnośnik był widzialny dla robaków wyszukiwarek internetowych, aby potem inny potencjalny klient szukając coś w google natrafił na Nasza stronę na czołowych pozycjach – wtedy mamy go w garści :)

Mimo, że pozycjonowanie nie daje od razu zadowalających pozytywnych efektów, to jednak warto inwestować pieniądze w tą metodę reklamy. Daje ona dłuższy okres czasu rezultatów, które będą działać na Naszą korzyść. Skoro tak, czy siak dużo internautów blokuje wyświetlanie reklam, więc pozostaje „reklama” (czyt. pozycjonowanie) w wyszukiwarkach internetowych – tych na pewno nie zablokują, a już na 150% z nich na co dzień korzystają.